avtodumАвтомобіль, що керується силою думки, назвали просто – MadeInGermany.

Інженери і програмісти з Берліна створили інтерфейс, що дозволяє управляти автомобілем силою думки. Перші тести показали, що добровольці, які умовно знаходяться біля керма, без проблем справляються з поставленим завданням, повідомляє NanoNewsNet.

Інженери проекту BrainDriver лабораторії AutoNOMOS стали першопроходцями у галузі управління машиною за допомогою думок. Ядро команди — група штучного інтелекту (Kunstliche Intelligenz) Вільного університету Берліна, яку очолює професор Рауль Рохас (Raul Rojas).

Рауль і його колеги створили на базі Volkswagen Passat майже автономний автомобіль, напрям руху якого, а також швидкість визначають думки водія.

Перш за все, винахідники забезпечили машину всілякими датчиками і камерами, щоб уберегти водія-випробувача від можливих неприємних наслідків уявного управління. Лазерні і мікрохвильові радари забезпечують автомобіль круговим оглядом, що дозволяє запобігти зіткненню з перешкодами.

Крім того, нинішній прототип здатний відчути транспортний засіб, що йде попереду, на відстані до 200 метрів. Потім німецькі інженери розробили інтерфейс мозок людини — автомобіль. На голову добровольця одягається спеціальна шапочка з 16 сенсорами.

Вона прочитує електроенцефалограму, а програмне забезпечення визначає, про що думає людина. Конкретні думки воно прочитати не в змозі, пояснюють розробники, але його можна наперед навчити, що певна картинка мозкових хвиль повинна бути інтерпретована як поворот направо, інша – поворот наліво, а третя і четверта – розгін і гальмування.

Як пишуть розробники на своєму сайті: «На сьогодні це лише демонстраційний досвід. І отриманого результату, звичайно, недостатньо для проведення повноцінних дорожніх випробувань. Але потенціал у людино-машинного інтерфейсу величезний». Можливо в майбутньому силою думки управляти автомобілем зможуть інваліди, яким поки підвладні лише крісла-каталки та деякі екзоскелети.

Зараз розробники AutoNOMOS працюють над удосконаленням системи, а також над технологіями автономних екіпажів майбутнього і їх гібридних версій, коли водій може поставити автомобіль на автопілот, а може і перехопити управління, відзначає CNews.

ремонт фіат fiat львів автосервіс сто     ремонт альфа ромео alfa romeo львів автосервіс сто     ремонт лянча lancia львів автосервіс сто     ремонт пежо peugeot львів автосервіс сто     ремон рено renault львів автосервіс сто     ремонт сітроен citroen львів автосервіс сто     ремонт нісан nissan львів автосервіс сто      ремонт фольксваген volkswagen львів автосервіс сто     ремонт опель opel львів автосервіс сто    ремонт шевроле chevrolet львів автосервіс сто     ремонт деу daewoo львів автосервіс сто     ремонт лада lada львів автосервіс сто